niedziela, 27 listopada 2011

Makaroniki

W czwartek przeglądałam przepisy w necie - szukałam natchnienia na obiad, ale zboczyłam w stronę słodkości no i mnie dopadła chcica. Miałam w planach zrobić coś w piątek, ale jak zwykle na planach się skończyło (mąż szedł do pracy na wieczór i jakoś nie wyrobiłam). Za to w sobotę nie było przebacz i razem z dzieciakami (głównie z Melanią, choć Tymuś też bardzo chciał się dołożyć do pomocy - ostatnio ma manię robienia tego co siostra - oczywiście też chciał robić to co ona a ja mama tylko jedna makutrę :( ale jakoś zażegnałam konflikt)
A oto wynik naszej pracy - makaroniki (choć ja to nazywam ciasteczkami owsianymi):

Tymek pochłonął sam już połowę tych ciasteczek a Szymek dzielnie mu pomagał (jak widzi, że ktoś je to on też musi dostać)
Jeżeli ktoś bedzie zainteresowany podaję przepis - pochodzi z "biblioteki Poradnika Domowego - Ciasta i ciasteczka:

50 dag płatków owsianych(ja daję górskie)
20 dag masła roślinnego,
4 jaja,
20 dag cukru pudru
kilka kropli olejku migdałowego


Płatki owsiane lekko zrumienić na patelni. Żółtka jaj, miękkie masło i 15 dag cukru utrzeć na gładką masę. Z białek ubić sztywną pianę, dodać do niej resztę cukru, olejek migdałowy, płatki i wymieszać z masą. Ciasto nabierać łyżeczką, formować kulki i układać luźno na natłuszczonej i oprószonej mąką blasze (ja kładę na papier). Piec w mocno nagrzanym piekarniku(czyli 180 stopni, termoobieg 160)
Niestety z czasem pieczenia jest jeden problem - nigdy nie sprawdzałam jak długo siedzą. Zazwyczaj jak wydaje mi sie, że to już - wyciągam jedno i sprawdzam.
Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. Dzięki za radę :) Na pewno skorzystam. Ciasteczka wyglądają pysznie! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy juz zapraszałam do mnie na wyniki candy:)
    więc zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za udział w candy! a ciastka wyglądają przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj na pewno skorzystam z przepisu, bo moje dzieciaki uwielbiają ciasteczka......ja zreszta tez he he he he.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne!!!!! Już mi ślinka cieknie:D Wyglądają przeapetycznie:))))) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń